Zo houd je je kantoortje netjes en geordend
Heb je een kantoortje, thuis of ergens in een groot kantoorpand? Dan is de kans aanwezig dat je het hier niet altijd even netjes houdt. Misschien ligt het vol met documenten overal, liggen er door de hele ruimte kantoorartikelen en is het in zijn algeheel gewoon niet zo netjes en mooi geordend. Hoe kun je dit oplossen? Nou, dat kan best wel simpel. Met een paar aanpassingen in jouw kantoor kun je het stukken netter en georganiseerder maken.
Maak gebruik van een bureau met opbergruimte
Heb je een bureau wat eigenlijk gewoon een tafel is, en waar geen lades en/of vakken in zitten? Dan is het ook niet gek dat je bureau al snel een rommeltje is. Aan je bureau doe je tenslotte het meeste van je werk en als je dingen niet makkelijk binnen handbereik van je bureau kunt leggen, ja, dan leg je alles maar gewoon op het bureau. Maak hier dus een verandering in. Schaf een bureau aan dat aan één kant of aan beide kanten een rij met lades heeft. Wil je liever niet een heel nieuw bureau kopen? Kijk dan online of je bijvoorbeeld een ladekastje kunt vinden ergens. Deze zijn vaak een stuk goedkoper, en als het nodig is kun je hem plaatsen waar je wil. Ideaal! Zo kun je al je spulletjes netjes opbergen en ligt je werkplek niet meer helemaal vol.
Gebruik een kast voor belangrijke boeken en documenten
Heb je veel documenten en boeken in je kantoortje? Liggen er overal bundels en mappen vol met papieren die je moet bewaren? Heb je allerlei boeken die handig zijn voor je werk? Berg deze dan netjes op. Schaf een houten boekenkast of metalen stellingen aan, en zet hier al deze dingen netjes in neer. Sorteer alles netjes en naast dat je alles op deze archief stellingen makkelijk kunt vinden, kun je het mooi indelen en ziet het er netjes en geordend uit.
Houd het voor alleen werk
Loopt jouw werk en privéleven een beetje in elkaar over? Dat is natuurlijk niet erg goed, maar het gebeurt al snel. Probeer om je kantoor zo veel mogelijk voor alleen werkgerelateerde dingen te laten en laat persoonlijke dingen er ook buiten. Nu kun je het wel leuk decoreren met persoonlijke spulletjes, maar laat voor de rest zo veel mogelijk je werk en privé gescheiden. Zo krijg je ook niet de neiging om tijdens het werk met persoonlijke zaken bezig te gaan of om thuis met werk gerelateerde zaken bezig te gaan.